Yhdistys

Kymenlaakson lihastautiyhdistys on tehnyt vapaaehtoistyötä lihassairaiden hyväksi jo vuodesta 1985. Yhdistys toimii Kymenlaakson sairaanhoitopiirin alueella. Jäsenmäärä on tällä hetkellä n. 100.

Yhdistyksen tärkein tavoite on saattaa samalla tavoin sairastuneita ja heidän läheisiään yhteen, jakamaan omia kokemuksia ja saamaan vertaistukea ja opastusta sekä tukea sairauden kanssa selviämiseksi.

Toiminnan painopiste on jäsentilaisuuksissa. Kannattajajäseneksi voi liittyä vaikka ei sairastakaan lihassairautta.

Valamon kirkon koristeellisuutta
Luostarin kaunis kirkko
Saimme perehdytyksen luostarin ja sen rakennusten historiaan opastetulla luostarikierroksella.
Paluumatkalla påistäydyimme Lintulan nunnaluostarissa. Kuvassa luostarin kirkko.

Vierailu Valamon luostarissa 15.-16.8.2022

Teimme kesäisen bussimatkan Valamon luostariin. Suorastaan helteisen, mittarin näyttäessä jopa 30 astetta. Mikäpä oli matkustaessa Anjalankosken Linja OY:n ilmastoidulla bussilla.

Lihastautiviikolla

Eeva-Liisa ja Sirpa